W tym przypadku:
Uszkodzenie albo brak zasilania, lub przerwana sieć Can do czujnika.
Sprawdzić zasilanie na pinach
- 4 – zasilanie stałe (styk 30) + 12V
- 5 – zasilanie po zapłonie (styk 15) +12V
- 1 – masa (styk31)
- 2 – CAN-L najszybszy i najpewniejszy test to sprawdzenie oscyloskopem, lub przejście na pin 64 sterownika ABS (numer pinu sterownika jest zależny od roku produkcji czy modelu auta).
- 3 – CAN-H najszybszy i najpewniejszy test to sprawdzenie oscyloskopem, lub przejście na pin 66 sterownika ABS (numer pinu sterownika jest zależny od roku produkcji czy modelu auta).
Jeśli powyższe wymagania są poprawne wymienić czujnik kąta skrętu
Ważne !
Jeśli błąd występuje też z innymi usterkami (brak komunikacji z innymi czujnikami czy sterownikami) możliwe uszkodzenie sieci can typu zwarcie z plus lub masą, możliwe też uszkodzenie sterownika ABS
Komentarze (0)