System recyrkulacji spalin.
- Nie zostały przeprowadzone nastawy podstawowe.
Przyczyny podane są bez rozdzielania na typy silników dlatego (w zależności od typu silnika) można niektóre przyczyny wykluczyć (np. potencjometr EGR nie zawsze występuje). Należy je traktować jako przykładowe lub najczęściej występujące (przyczyny zostały ułożone według najczęstszego występowania):
- Brak napięcia zasilającego zawór EGR.
- Zapieczony (nagar) zawór EGR.
- Niedrożne (zapchane) przewody spalin).
- Brak lub nieprawidłowe nastawy podstawowe.
- Brak napięcia zasilania potencjometru zaworu EGR.
- Uszkodzony potencjometr pozycji zaworu EGR.
- Uszkodzony przewód sygnałowy zaworu EGR (też sporadyczne zwarcie z potencjałem plus lub minus).
- Niesprawny czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym.
- Uszkodzony komputer sterujący pracą silnika (możliwość teoretyczna jak dotąd nie spotkaliśmy się z takim przypadkiem).
Komentarze (0)