N253 to pirotechniczny bezpiecznik odłączający zasilanie w przypadku kolizji.
Zdjącia poniżej przedstawiają przykłady zastosowania bezpiecznika pirotechnicznego który jest częścią systemu poduszek powietrznych (airbag)
W różnych modelach są urzywane różne rodzaje tego zabezpieczenia. Najczęściej stosowane są dwa rozwiązania:
- Bezpiecznik jest zintegrowany z plusową klemą i głównym przewodem zasilającym, w przypadku zadziałania musi być wymieniony przewód wraz z klemą.
- Bezpiecznik jest montowany w skrzynce bezpiecznika, w przypadku zadziałania należy wymienić bezpiecznik wraz z obudową (z niewiadomych dla mnie przyczyn serwisy sprzedają takie bezpieczniki tylko w zestawie z obudową tak jak na ostatnim zdjęciu)
Na zdjęciu pokazana jest klema plusowa z bezpiecznikiem pirotechnicznym w samochodzie VW Pheaton. Żółty bprzewód i żółta kostka połączeniowa łączy zapalnik bezpiecznika ze sterownikiem systemu airbag. |
||
Zdjęcie pokazuje bezpiecznik pirotechniczny stosowany w audi A6 | ||
Na zdjęciu bezpiecznik pirotechniczny stosowany w wielu nowych autach z grupy volkswagena. |
Komentarze (0)