EDS

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego zapobiega obracaniu się w miejscu jednego koła napędowego. Gdy przyczepność kół do nawierzchni jest bardzo mała, układ EDS znacznie ułatwia bądź wręcz w ogóle umożliwia ruszanie, przyspieszanie lub podjazd. Jeżeli na śliskim podłożu ślizga się tylko jedno koło napędowe, między napędzanymi kołami występuje różnica prędkości obrotowych. Elektronicznie sterowane przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła umożliwia przeniesienie momentu napędowego przez mechanizm różnicowy na drugie koło. W ten sposób koło o lepszej przyczepności do podłoża może wykorzystać moment obrotowy silnika. Regulację EDS można rozpoznać po specyficznym odgłosie.
Aby tarcze hamulcowe hamowanego koła za bardzo się nie rozgrzały, EDS wyłącza się automatycznie, gdy rozpozna nadmierne obciążenie układu. Gdy tylko hamulce ostygną, EDS samoczynnie się włącza.